Trasop skole i Oslo

SPOR

Relieffet viser spor eller skoavtrykk som danner flater og linjer i en dynamisk komposisjon i samspill med veggformatet. Sporene er satt sammen slik at de antyder situasjoner eller hendelser som hver enkelt tilskuer kan tolke på sin måte. Avtrykkene kan leses som «historier» om individet og fellesskapet, lek og bevegelse, humor og alvor. Vi mener at motivet har muligheter til å involvere tilskuere i alle aldre ved å appellere til gjenkjennelse, fantasi og undring. Motivet er inspirert av de svært mange ord og uttrykk som bruker det å gå, eller sko, som metafor eller i konkret betydning. Vi nevner noen ord og uttrykk som kan forbindes med skole og læresituasjoner: - å gå på skolen - skolegang - barnetrinn - fra barnsben av - lang vei å gå - gå mange runder - å gå på veggen - å fylle sine sko - å sette spor etter seg

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

plastica.no